English for Business Studies,Ian Mackenzie,Unit 2, Management.
What is Management?, p.13
Peter Drucker, the well-known American business professor and consultant, suggests that the work of a manager can be divided into planning(setting objectives), organizing , integrating(motivating and communicating), measuring, and developing people.What is Management?, p.13
-First of all, managers(especially senior managers such as company chairmen-and women- and directors) set objectives, and decide how their organization can achieve them. This involves developing strategies, plans and precise tactics, and allocating resources of people and money.
-Secondly, managers organize. They analyse and classify the activities of the organization and the relations among them. They divide the work into manageable activities and then into individual jobs. They select people to manage these units and
perform the jobs.
-Thirdly, managers practise the social skills of motivation and communication. They also have to communicate objectives to the people responsible for attaining them. They have to make the people who are responsible for performing individual jobs form teams.They make decisions about pay and promotion.As well as organizing and supervising the work of their subordinates, they have to work with people in other areas and functions.
-Fourthly, managers have to measure the performance of their staff, to see whether the objectives set for the organization as a whole and for each individual member of it are being achieved.
-Lastly, managers develop people- both their subordinates and themselves.
Obviously, objectives occasionally have to be modified or changed. It is generally the job of a company's top managers to consider the needs of the future, and to take responsibility for innovation, without which any organization can only expect a limited life. Top managers also have to manage a business's relations with costumers ,suppliers,distributors, bankers, investors, neighbouring communities, public authorities, and so on,as well as deal with any major crises which arise. Top managers are appointed and supervised and advised (and dismissed) by a company' board of directors.
Although the tasks of a manager can be analysed and classified in this fashion, management is not entirely scientific.It is a human skill. Business professors obviously believe that intuition and 'instinct' are not enough; there are management skills that have to be learnt. Drucker, for example, wrote over 20 years ago that 'Altogether this entire book is based on the proposition that the days of the 'intuitive' manager are numbered', meaning that they were coming to an end. But some people are clearly good at management, and others are not. Some people will be unable to put management techniques into practice. Others will have lots of technoque, but few good ideas. Outstanding managers are rather rare.
Unit 2, TRANSLATION of the Text "What is management?",Unit 2 , Russian Variant
Что такое менеджмент?
Питер Дракер, известный американский профессор и консультант в области бизнеса, полагает, что работу менеджера можно поделить на планирование(назначение целей), организацию, интегрирование(мотивирование и общение), измерение, развитие людей.
-Прежде всего, управляющие ( особенно старшие, такие как президенты компаний-мужчины и женщины- и директора) устанавливают цели, и решают, каким образом организация может их достичь. Это включает в себя стратегии развития, планы и детальную тактику, и распределение человеческих и денежных ресурсов.
-Во-вторых, менеджеры организуют. Они анализируют и классифицируют деятельности организации и отношения между ними. Они разделяют работу на управляемую деятельность и затем на индивидуальные задания. Они выбирают людей, которые будут справляться с этими заданиями и выполнять работу.
-В-третьих, менеджеры практикуют социальные навыки мотивации и коммуникации. Им также приходится обсуждать цели с людьми,которые ответственны за их достижение. Они должны заставлять людей, отвечающих за выполнение индивидуальных работ, формировать команды. Они принимают решения о зарплате и поощрениях. Наряду с организацией и контролем работы их подчиненных, им нужно работать с людьми в других областях и функциях.
-В-четвертых, менеджеры должны определять рабочие качества их штата, следить за достижением целей, установленных для организации в целом и для каждого отдельного её члена.
-Наконец, менеджеры развивают людей- и своих подчинённых и самих себя.
Очевидно, что иногда цели нужно изменять или заменять. В целом, это работа топ-менеджеров компании рассматривать требования будущего и принимать ответственность за нововведения, без которых любая организация может ожидать только ограниченную жизнь.
Также топ-менеджеры должны заниматься деловыми отношениями с клиентами, поставщиками, распространителями, банкирами, инвесторами, соседствующими сообществами, органами гос.власти, и т.д., также как иметь дело с любыми возникшими кризисами. Топ-менеджеры назначаются, контролируются и советуются(отклоняются) советом директоров компании.
Хотя задачи менеджера могут быть анализируемы и классифицируемы таким образом, управление не является полностью научным. Это человеческий навык. Профессора в области управления очевидно верят, что интуиции и «инстинкта» не достаточно; существуют управленческие навыки, которые нужно изучать. Дракер, например, написал более 20 лет назад, что «В целом вся эта книга основана на суждении, что дни «интуитивного» менеджера сочтены», т.е. подходят к концу. Но некоторые люди хороши в управлении, а другие нет. Некоторые люди не смогут осушествить методы управления на практике. Другие будут обладать множеством методов, но у них будет мало хороших идей. Выдающиеся менеджеры довольно редки.
Var2
Что такое менеджмент?
Питер Дракер, известный американский профессор и консультант в области бизнеса, считает, что работу менеджера можно разделить на планирование (установку целей), организаторскую работу, интегрирование (мотивацию и общение), измерение и развитие людей.
Питер Дракер, известный американский профессор и консультант в области бизнеса, считает, что работу менеджера можно разделить на планирование (установку целей), организаторскую работу, интегрирование (мотивацию и общение), измерение и развитие людей.
- Во-первых, менеджеры (особенно, менеджеры старшего звена, такие как председатели и директора) устанавливают цели и решают, как их организация может эти цели достигнуть. Сюда относится развитие стратегий, планов и тактик, а также выделение человеческих и денежных ресурсов.
- Во-вторых, менеджеры проводят организаторскую работу. Они анализируют и классифицируют работы, производимые в организации и их взаимосвязи. Они разделяют работу на отдельные процессы, а их, в свою очередь, на задания. Они выбирают людей, для управления этими элементами и решения этих задач.
- В-третьих, менеджеры используют такие социальные навыки, как мотивация и организация сотрудников. Они также должны доносить цели до людей, ответственных за их исполнение. Они должны помогать людям, выполняющим определённые задания формировать команды. Они принимают решения о зарплате и повышениях, а также организуют и наблюдают за работой своих подчинённых. Они должны работать с людьми из других областей деятельности.
- В-четвёртых, менеджеры должны оценивать производительность своих работников для того чтобы понять, достигаются ли цели поставленные перед организацией в целом, и работниками в частности.
- И, наконец, менеджеры развивают людей - как своих подчинённых, так и самих себя.
Очевидно, что цели иногда приходится дополнять или изменять. Обычно, именно менеджеры старшего звена должны оценивать будущие потребности, оценивать необходимость инноваций, без которых компания не сможет долго держаться на плаву. Менеджеры высшего звена должны устанавливать деловые отношения с клиентами, поставщиками, дистрибьюторами, банкирами, инвесторами, соседними обществами, государственными структурами и так далее, точно так же, как и справляться с возникающими кризисами. А совет директоров, в свою очередь, назначает, проверяет, консультирует (и увольняет) менеджеров высшего звена.
Несмотря на то, что задачи менеджера могут быть проанализированы и классифицированы подобным образом, менеджмент не целиком и полностью является наукой. Это - умение. Очевидно, что исследователи в области бизнеса полагают, что интуиции и “инстинкта” недостаточно, существуют навыки управления, которым следует учиться. Например, Дракер более 20ти лет назад написал, что “в целом, вся эта книга основана на утверждении о том, что дни №интуитивных” менеджеров сочтены”*, этим он хочет сказать, что им приходит конец. Но одни люди определённо хорошо справляются с задачами менеджмента, а другие - нет. Некоторые люди не смогли бы применить техники менеджмента на практике. Другие будут хорошо владеть техниками менеджмента, но у них будет мало хороших идей. Выдающиеся менеджеры довольно редки.
Unit 2, TRANSLATION of the text "What is management?", Romanian variant
Peter Drucker, profesor cunoscut şi consultant de afaceri american, sugerează că
lucrul unui manager poate fi împărţit în planificarea (stabilirea obiectivelor), organizarea,
integrarea (motivarea şi comunicarea), măsurarea, precum şi dezvoltarea oamenilor.
-Mai întâi de toate, managerii (in special senior manageri, cum ar fi preşedinte de companie-doamne, domni şi directori) stabilesc obiective, şi decidă modul în care organizaţia lor le poate atinge. Aceasta
implică strategii de dezvoltare, planuri şi tactici de precizie, şi alocarea resurselor de oameni şi bani.
-În al doilea rând, managerii organizeaza. Ei analizeaza şi clasifica activităţile organizaţiei şi relaţiile dintre ele. Ei divizeaza munca in activitati manageriale şi apoi în locuri de muncă individuale. Ei selecteaza oamenii in scopul gestionarii acestor unităţi şi efectuarii muncii.
-În al treilea rând, managerii practică abilităţile sociale de motivaţie şi de comunicare. De asemenea, trebuie să comunice obiectivele persoanelor responsabile de atingerea acestora. Ei
trebuie să facă oamenii care sunt responsabili pentru efectuarea lucrului individual sub forma de echipe.
Ei iau decizii cu privire la remunerare şi promovare(avansare in grad).Precum organizarea şi supravegherea
activitatii subordonaţilor lor,ei trebuie să lucreze cu oamenii în alte domenii şi funcţii.
-În al patrulea rând, managerii trebuie să măsoare performanţa personalului lor, pentru a vedea dacă obiectivele stabilite pentru organizaţie ca întreg şi pentru fiecare membru al ei au fost îndeplinite.
-În sfârşit, managerii ii dezvolta pe oameni-atât pe subordonaţii lor cit şi pe ei înşişi.
Evident, obiectivele trebuie să fie modificate sau schimbate ocazional. Acesta, în general,este munca managerilor de frunte ai unei companii, să ia în considerare necesitatile viitorului, şi să îşi asume responsabilitatea pentru inovatie, fără de care orice organizaţie se pot aştepta doar la o viata limitata(fara viitor).Managerii de frunte, de asemenea, trebuie să gestioneze(stabileasca) relaţiile de afacere cu clientii, furnizorii, distribuitorii, bancherii, investitorii, comunităţile învecinate, autorităţile publice, şi aşa mai departe, precum şi sa faca faţă oricăror crize majore care apar.Ei(managerii superiori)sunt numiţi,supravegheati şi consultati (şi destituiti) de către societatea "consiliului de administraţie".
Deşi sarcinile unui manager pot fi analizate şi clasificate în acest mod, managementul nu este în întregime scientific.Acesta este o abilitate umana.Profesorii(persoanele) de afaceri, evident, cred că intuiţia şi "instinctul" nu sunt suficiente; există aptitudini ale managementlui care trebuie să fie învăţate. Drucker, de exemplu, a scris peste 20 de ani în urmă, că "Cu desavirsire, această carte pe deplin se bazează pe ideea că zilele unui manager "intuitiv" sunt numerotate", în sensul că acestea se apropiau de sfârşit. Dar unii oameni sunt chiar buni la conducere, iar alţii nu sunt. Unii oameni nu vor avea posibilitatea de a pune în practică tehnici ale managementului. Altele vor avea o mulţime de tehnici, dar putine idei bune.Manageri remarcabili sunt mai degrabă(bineinteles) rari.
Questions after the text " What is management?"Unit 2,
(from the book, p.14; 1c,1d Vocabulary)
1) Complete the following sentences with these words.
achieved, board of directors, communicate, innovations, manageable, performance, resources, setting, supervise.
1.Managers have to decide how best to allocate the human, physical and capital .....
available to them.
2.Managers- logically- have to make sure that the jobs and tasks given to their subordinates are ......
3.There is no point in ....... objectives if you don't ....... them to your staff.
4.Managers have to ....... their subordinates, and to measure, and try to improve, their ........
5.Managers have to check wether objectives and targets are being .........
6.A top manager whose performance is unsatisfactory can be dismissed by the company's ...........
7.Top managers are responsible for the ........ that will allow a company to adapt to a changing world.
2) Match up these verbs and nouns to make common collocations:
1.allocate decisions
2.communicate information
3.develop jobs
4.make objectives
5.measure people
6.motivate performance
7.perform resources
8.set strategies
9.supervise subordinates
Video: "Working Smarter with Business Process Management"
Questions to the video above:
1)Answer the questions:
1.What kind of challenges do organizations around the world face with?
2.What is BPM(Business Process Management)?
3.What are the advantages of BPM?
4.What benefits did a multinational financing company get after implementing BPM process of modeling and analysis?
5.Why did the multinational financing company continue to apply BPM?
6.What problems did a large specialty retailer face with?
7.What did the company change/introduce in its policy during the implementation of BPM?
8.What has changed after the implementing of BPM?
9.What problems did an Asian mobile communications service provider face with?
10.What has happened in Asian MCS after the implementing of BPM? What are the results?
2)What the words below were used for in the video:
1.Business process management;
2.toughest business challenges;
3.5 million USD;
4.advantages of BPM for Multinational financing company;
5.a large specialty retailer struggled;
6.increased sales by 30%;
7.needed more agility in its business and operations support system;
8.dynamic BPM;
9.industry frameworks.
3)True or False questions:
1.BPM is business product marketing.
2.Everyday organizations around the world face with mountain challenges.
3.BPM powered by Smart SOA from Intel can help you solve your toughest business challenges.
4.BPM cannot deliver fast payback in any economic climate.
5.The implementation of BPM helped a multinational financing company to save 10 billion USD.
6.A multinational financing company continued to apply BPM for continuous process improvement and for identifying ongoing cost savings.
7.A large specialty retailer faced with a problem of lack in qualified sales managers.
8.A large specialty retailer has implemented BPM in order to solve certain problems.
9.An Asian Mobile Communications service provider needed more agility in its business and operations support system.
10.BPM from IBM makes getting started and obtaining fast payback easy.
4)Fill in the following statements:
1.BPM is business ... management.
2.Everyday organizations around the world face with ...
3.BPM powered by ... from IBM can help you solve your toughest business challenges.
4.BPM can deliver fast ... in any economic climate.
5.The implementation of BPM helped ... to save 5 million USD.
6.A large specialty retailer has increased sales by ...
7.A large specialty retailer faced with a problem of ...
8.... makes getting started and obtaining fast payback easy.
9.An Asian Mobile Communications service provider needed ... in its business and operations support system.
10.... has implemented BPM in order to solve certain problems.
Authors: Michitiuc Marina, Boldurat Mariana
Этот комментарий был удален автором.
ОтветитьУдалитьAnswers to the video:
ОтветитьУдалить1)
1.Organizations around the world face with mountain challenges: Fierce competition; Need for more business agility; increasing costs.
2.BPM - isan organization, powered by Smart SOA from IBM, which helps to solve toughest business challenges.
3.Advantages of BPM are the following: Getting new products and services to the market faster; decreasing operational costs helping improve and optimize your processes.
4.BPM from IBM saved the multinational financing company $5 mln. USD, that helped to provide better customer service.
5.Multinational financing company continue to apply BPM for continuous process improvement and for identifying ongoing cost savings.
6.A large specialty retailer struggled stocking the right products at the point of purchase.
7.With BPM it streamlined its fulfillment process through automation; monitored the end-to-end transaction process.
8.After implementing of BPM the company:
-increased sales by 30%
-reduced costs
-generated ROI in less than 6 months.
9.An Asian Mobile Communications service provider needed more agility in its business and operations support systems.
10.After the implementing of BPM the company automated campaign execution and billing processes. As a result it reduced the time for new service introduction and billing, from 8 weeks down to one to gaint competitive advantage.
3) True-false questions:
ОтветитьУдалить1.False
2.True
3.False
4.False
5.False
6.True
7.False
8.True
9.True
10.True
4)Fill in the following statements:
ОтветитьУдалить1.BPM is business process management.
2.Everyday organizations around the world face with mountain chalenges.
3.BPM powered by Smart SOA from IBM can help you solve your toughest business challenges.
4.BPM can deliver fast payback in any economic climate.
5.The implementation of BPM helped the multinational financing company to save 5 million USD.
6.A large specialty retailer has increased sales by 30%.
7.A large specialty retailer faced with a problem of stocking the right products at the point of purchase.
8.BPM from IBM makes getting started and obtaining fast payback easy.
9.An Asian Mobile Communications service provider needed more agility in its business and operations support system.
10.A large specialty retailer has implemented BPM in order to solve certain problems.
2)What the words below were used for in the video:
ОтветитьУдалить1.Business process management;
Business process management helps to get new products and services to market faster; to decrease operational costs;to improve and optimize your processes.
2.toughest business challenges;
BPM powered by Smart SOA from IBM can help you solve your toughest business challenges.
3.5 million USD;
BPM from IBM saved the Multinational financing company 5 million USD.
4.advantages of BPM for Multinational financing company;
The advantages of BPM for Multinational financing company are: identifying ongoing cost savings; continuous process improvement.
5.a large specialty retailer struggled;
A large specialty retailer struggled stocking the right products at the point of purchase.
6.increased sales by 30%;
After implementing BPM retailer increased sales by 30%.
7.needed more agility in its business and operations support system;
An Asian mobile communications service provider needed more agility in its business and operations support system.
8.dynamic BPM;
By implementing dynamic BPM provider automated campaign execution and billin processes.
9.industry frameworks.
BPM from IBM makes getting started and optaining fast payback easy with industry frameworks and industry contained packs.
Answers to the text "What is management?"
ОтветитьУдалитьNr.1
1.resources
2.manageable
3.setting,communicate
4.supervise,performance
5.achieved
6.board of directors
7.innovations
Nr.2
1.allocate-resources
2.communicate - objectives
3.develop - people
4.make - decisions
5.measure - performance
6.motivate - subordinates
7.perform - jobs
8.set - strategies
9.supervise - information